Verkoopsvoorwaarden

Feestwinkel.be is de online shop van De Feestwinkel BVBA

De algemene verkoopsvoorwaarden van De Feestwinkel BVBA zijn van toepassing.
Alle prijzen in de shop zijn aangegeven in zowel inclusief als exclusief 21% B.T.W.
Alle prijzen gelden als stukprijs tenzij anders meegedeeld in de detailfiche.

Algemene verkoopsvoorwaarden Feestwinkel.be

Behoudens bijzondere schriftelijke overeenkomsten tussen De Feestwinkel BVBA en de klant, gelden de onderstaande verkoopsvoorwaarden. De voorwaarden zullen naar de letter van de wet worden geïnterpreteerd. Indien één of meerdere punten uit deze voorwaarden niet of voor een gedeelte geldig zijn voor de wet, laat dit de andere punten onaangetast.

Elke bestelling betekent aanvaarding van onze voorwaarden door de klant.

De Feestwinkel BVBA is gerechtigd deze voorwaarden te wijzigen.

Registratie van uw persoonlijke gegevens

Registratie op de Feestwinkel.be-site is een voorwaarde om te kunnen bestellen. Elke klant krijgt bij registratie een persoonlijke identificatiecode en wachtwoord naar eigen keuze. Alle persoonlijke gegevens worden uitsluitend voor interne doeleinden (verzending en facturering) geregistreerd en worden op geen enkele wijze ter beschikking gesteld van derden. Het door de klant verschafte e-mailadres zullen wij nooit gebruiken voor reclamedoeleinden, tenzij de klant inschrijft op onze nieuws- en promotiebrief. De klant kan te allen tijde zijn gegevens met zijn persoonlijke identificatiecode opvragen en wijzigen.

Bestellen

Bestellen kan uitsluitend door geregistreerde klanten. Wanneer u een bestelling via de website plaatst, wordt deze bestelling per e-mail bevestigd en wordt er een aankoopovereenkomst gesloten tussen De Feestwinkel BVBA en de klant.

De klant kan binnen 24 uur na ontvangst van de bevestiging de bestelling kosteloos annuleren voor een bestelling met betaling bij afhaling. Voor bestellingen met online-betaling wordt er een bankkost in mindering gebracht. Na deze periode is de bestelling definitief. De Feestwinkel BVBA behoudt het recht om een bestelling te weigeren en dit zonder verantwoording.

Voor bestellingen die zonder onze bevestiging geplaatst zijn, die de getoonde hoeveelheid overschrijden en die door ons niet tijdig kunnen geleverd worden, zal er steeds een bank- en administratiekost in mindering gebracht worden ter waarde van 5% op het totale bedrag, met een minimum van 5,00€ incl. btw.

Reservaties

Artikels die besteld zijn met 'betaling bij afhaling' worden gereserveerd tot de opgegeven datum van afhaling. Eens de termijn verstreken is, moet de klant een nieuwe bestelling plaatsen om aanspraak te maken op deze artikels. Betaalde bestellingen krijgen steeds voorrang op niet-betaalde.

Betalingen

Betalen kan via de beveiligde betalingspagina van Ogone met Visa, Mastercard, Dexia Netbanking, ING Home Pay, KBC Online, Bancontact en iDEAL of indien de klant niet over deze betaalmogelijkheden beschikt, kan gekozen worden voor betaling bij afhaling.

Leveringen

Alle bestellingen worden met de grootste zorg behandeld door De Feestwinkel BVBA.

Behoudens andersluidende overeenkomst, gebeuren leveringen op ons adres: Berchemweg 29, 9700 Oudenaarde, België.

Indien de door de klant bestelde producten opgestuurd dienen te worden, dan worden de verzendingskosten (afzonderlijk vermeld) nog boven de op de site vermelde artikelprijs aangerekend. De totale kost wordt aangegeven in het winkelmandje en de bestelling wordt vervolledigd nadat het verschuldigde bedrag is voldaan.

Leveringen worden uitgevoerd door:

  • Bpost: voor België (bij afwezigheid kunt u uw bestelling de dag er op afhalen in het dichtstbijzijnde postkantoor) 
  • TNT/PostNL: voor Nederland en de rest van EU (bij afwezigheid wordt er gratis een tweede keer aangeboden, daarna kunt u uw bestelling de dag er op afhalen in het dichtstbijzijnde postkantoor) 

Bij artikelen die voorradig zijn, is de leveringstermijn circa 1 à 2 werkdagen indien uw bestelling voor 12u bij ons binnenkomt. Dit wil zeggen dat, wanneer u uw bestelling op een werkdag voor 12u ingeeft, u deze de dag nadien (of na max 2 werkdagen) al kan verwachten binnen België! Een volledig overzicht vindt u hier.

Bij artikelen die niet voorradig zijn, krijgt de klant binnen 5 werkdagen te horen op welke termijn het artikel kan geleverd worden. Als de leveringstermijn van niet voorradige artikelen niet naar wens is, kan de klant de bestelling zonder meer annuleren.

De goederen worden vervoerd op kosten en risico van de koper.

Transportkosten

De verzendingskosten voor België bedragen €3,95btwi (levering in postpunt) of €4,95btwi (levering aan huis) en voor Nederland  €4,95 btwi, ongeacht de grootte van het order tot een maximum van 30kg. Vanaf €75 is de verzending gratis binnen Benelux en naar Duitsland. Bepaalde artikels kunnen door hun omvang niet verzonden worden, maar dat staat steeds in de detailfiche vermeld.

Indien de bestelling het maximum gewicht overschrijdt, zullen wij via mail meedelen hoeveel extra transportkosten hieraan verbonden zijn. De extra kosten gaan net als een normale bestelling, vooraf moeten betaald worden.

Een volledig overzicht van onze transportkosten en levertermijn vindt u hier.

Verzakingsrecht (retourneren)

Als het aangekochte artikel niet naar wens is, kan de klant op basis van het verzakingsrecht het artikel binnen de 14 werkdagen na levering onder bepaalde voorwaarden terugzenden naar De Feestwinkel BVBA, Berchemweg 29, 9700 Oudenaarde (retourneren).

Kledingsartikelen (kostuums, hoeden, maskers, pruiken) kunnen op grond van het verzakingsrecht geretourneerd worden, mits niet gedragen en in ongeschonden staat.

Sommige producten die voorzien zijn van een verpakking kunnen geretourneerd worden mits de verpakking ongeschonden is. Na het openen of wijzigen van de verpakking die het artikel geheel of gedeeltelijk bedekt, kan de klant niet meer verzaken aan de aankoop.

De Feestwinkel BVBA betaalt het volledige bedrag (exclusief verzendings- en bankkosten) aan de klant terug op het rekeningnummer die de teruggestuurde artikels moet vergezellen. De kosten van terugzending zijn in dit geval voor rekening van de klant.

De kleur van de geleverde artikels kan licht afwijken om reden van de fotokwaliteit of door scherminstellingen. Dit is geen basis voor een kosteloze retour.

Indien de klant de artikelen die hij ontving langer dan 14 werkdagen behoudt, wordt hij geacht de betreffende artikelen definitief te hebben gekocht.

Artikelen die speciaal op vraag van de klant besteld werden, kunnen niet geretourneerd worden.

Hoe retourneren?

Het retourartikel moet goed verpakt en voldoende gefrankeerd teruggezonden worden naar : De Feestwinkel BVBA, Berchemweg 29, 9700 Oudenaarde, België.

Indien een artikel defect is bij ontvangst, kan de klant deze binnen 7 werkdagen na levering omruilen.

In geval van retourneren zijn de verzendkosten ten laste van de klant. Enkel in geval van omruilen wegens defect of beschadigd betaalt De Feestwinkel BVBA de verzendingskosten binnen de 30 dagen terug aan de klant.

Onder geen enkel beding worden retours afgehaald op afhaalpunten.

Klachten

Indien de klant klachten of vragen heeft omtrent door De Feestwinkel BVBA geleverde goederen of over de bestelprocedure, dan kan de klant een e-mail sturen naar info@feestwinkel.be of een brief naar De Feestwinkel BVBA, Berchemweg 29, 9700 Oudenaarde, België.

Wanneer wij onze verplichtingen niet nakomen, is de consument, d.i. een natuurlijk of een rechtspersoon die enkel voor niet-beroepsmatige doeleinden beroep doet op onze onderneming, gerechtigd een vergoeding te eisen voor de rechtbank overeenkomstig het gemeen recht.

Al onze overeenkomsten worden beheerst door het Belgisch recht.

Wanneer de klant een natuurlijk of een rechtspersoon is die enkel voor niet-beroepsmatige doeleinden beroep doet op onze onderneming, worden alle betwistingen beslecht voor de rechtbank van de woonplaats van de consument.

In de andere gevallen kunnen zij enkel betwist worden door de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Oudenaarde.

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: http://www.consumentenombudsdienst.be//nl .  Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: http://ec.europa.eu/odr